2015. szeptember 7., hétfő

Őfelsége, a szerelem

2015. NAGY KÖNYVES KIHÍVÁSÁNAK NEGYVENEGYEDIK KÖNYVE – Robin Polakovsky: Vilmos és Kate (avagy őfelsége, a szerelem)

A Vilmos és Kate című könyv minden kétséget kizáróan illik a Nagy Könyves Kihívás utolsó pontjához, amely így szól: egy könyv, amit többször elkezdtem, de sosem olvastam végig. Ez tény. De az is, hogy nem azért hagytam félbe legalább háromszor ezt a könyvet, mert rossz. Egyszerűen csak így alakult. 

Volt úgy, hogy azért kezdtem bele ebbe a könyvbe, mert amit éppen olvastam, túl vaskosnak találtam ahhoz, hogy a táskámba tegyem, ezért ezt pakoltam be, de az út, ami alatt olvastam, nem volt olyan hosszú, hogy a könyv végére jussak, úgyhogy félbe maradt. Aztán amikor legközelebb belekezdtem, már elfelejtettem az elejét, gondoltam, kezdem újra, de akkor sem volt elég időm ahhoz, hogy elolvassam, ezért megint csak abbahagytam, kb. a felénél. Nem véletlen persze, hogy többször is arra gondoltam, ezt a könyvet hurcolom magammal, mindössze 158 oldal, hamar el lehet olvasni, szóval nem volt rossz gondolat, csak mindig kevés volt rá az idő. De most, gondoltam, a kihívás utolsó pontjához passzol, úgyhogy végigolvasom. Meg is tettem.


A könyv Vilmos herceg és Kate Middleton kapcsolatáról szól. A könyvből kiderül, hogyan ismerkedtek meg a fiatalok, milyen volt a kapcsolatuk, és még az is, hogy miért éppen akkor házasodtak össze, amikor megtartották végre az esküvőt. A könyv lapjairól a fiatalok életútja mellett sok érdekesség kiderül a királyi családról is. Szó esik benne a tradíciókról, II. Erzsébetről, Károlyról, Dianáról és Kamilláról is. Sok minden kiderül arról is, hogy mi zajlik a „színfalak” mögött. A könyv 2011-es kiadású, úgyhogy az utolsó lapokon még csak találgatás olvasható arról, hogy Vilmos és Kate esküvője után vajon mikor születik meg a trónörökös. Azóta ez a kérdés már nem kérdés.


A Vilmos és Kate érdekes könyv. Semmi nem indokolja, hogy a könyves kihívás utolsó kategóriájába kerüljön, ez az én esetemben pusztán a véletlen műve.


Számomra azért is érdekes volt ez a könyv, mert jártam Angliában, láttam a Buckingham-palotát és a windsori kastélyt is, újságíróként tudom, hogyan működik a sajtó, mi a szenzáció, mi az, ami eladhatja a lapokat, sőt, Skóciában, St. Andrewsban is jártam, ahol Vilmos és Kate az egyetemi éveit töltötte, és jártam abban a kávéházban is, amelyen a kirakatban nagy betűkkel hirdetik, ez az a hely, ahol Vilmos és Kate randevúzott.


A Vilmos és Kate című könyvvel én a Nagy Könyves Kihívás 50. pontját teljesítettem, mert ezt a könyvet többször elkezdtem, de eddig még soha nem olvastam végig. De teljesíthető vele a lista 27. pontja is, mert ezt a könyvet egy nap alatt el lehet olvasni, ha pedig valaki világ életében el szeretett volna jutni Londonba, akkor teljesítheti a 29. pontot is.  Teljesíthető a 19. pont is, mert ez a könyv igaz történeten alapul, és a 13. pont is, mert a történet egy másik országban játszódik.


A Vilmos és Kate (avagy őfelsége, a szerelem) című könyvet mindenkinek ajánlom, aki meg szeretné tudni, mi zajlik a Buckingham-palota falai között, és kíváncsi Vilmos és Kate szerelmének történetére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése