2015. szeptember 13., vasárnap

Feketekávé egy kis méreggel

2015. NAGY KÖNYVES KIHÍVÁSÁNAK NEGYVENHARMADIK KÖNYVE – Agatha Christie: Feketekávé

Ismét egy Agatha Christie – miért is ne, ha egyszer szeretem a krimikirálynő könyveit. Ráadásul ennek a könyvnek a címében szerepel egy szín, ami épp feltétele is a Nagy Könyves Kihívásnak, vagyis el kellett olvasni egy olyan könyvet is, amelynek a címében szerepel egy szín. Agatha Christie-nek nem egy ilyen regénye van, többet is találtam volna a polcomon, de megint csak olyan könyvet szerettem volna elolvasni, amit eddig még nem olvastam. Ilyen volt például a Feketekávé.


Erre a könyvre azért is esett a választásom, mert ez a regény eredetileg színdarabnak íródott. Idén a Nagy Könyves Kihívás keretében már olvastam egy ilyen Agatha Christie-könyvet, a Váratlan vendég című könyvet, amelyről ITT írtam. Nagyon tetszett, lendületesen megírt könyv, amit, többek között annak tudtam be, hogy a színdarab „pörgős” műfaj, tehát könnyű belőle feszes, lendületes regényt írni. Gondoltam, választok újra egy olyan krimit, ami eredetileg színdarabnak készült. Nem csalódtam.

A történet szerint Hercule Poirot, a detektív és barátja Hastings kapitány meghívást kap egy világhírű fizikus házába, mivel a tudós attól tart, hogy valaki el fogja lopni a találmányát, egy olyan robbanószer képletét, amely háború esetén akár Anglia megmentésében is kulcsszerepet játszhat. Nem kérdés: ha Agatha Christie történetében egy szereplő a lopástól tart, és Poirot a helyszínre érkezik, akkor az a lopás meg is történik. És a gyilkosság sem maradhat el. És, persze, az sem kérdés, hogy Poirot megtalálja a tettest. Tényleg nem csalódtam, a Feketekávé jó krimi. És tényleg: olvasás közben az ember mint egy színdarabot, úgy látja maga előtt a történetet.


Agatha Christie Feketekávé című krimijével én a Nagy Könyves Kihívás 37. pontját teljesítettem, mert ez egy olyan könyv, amelynek a címében szerepel egy szín. De teljesíthető vele a lista 10. pontja is, mert a Feketekávé egy krimi, a lista 11. pontja, mert a könyv címe egyetlen szóból áll, a 13. pont, mert ez a könyv egy másik országban játszódik, kipipálható vele a lista 27. pontja is, mert ezt a könyvet egy nap alatt el lehet olvasni és a 44. pont is, mert ez a könyv eredetileg nem az anyanyelvünkön íródott.




Érdekes, izgalmas, lendületes krimi a Feketekávé. A krimi kedvelőinek, nemcsak Agatha Christie rajongóinak ajánlom. Könnyed kikapcsolódás. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése